تندخوانی ومقالات تندخوانی
 
 
 
وبلاگ آموزشی.نمونه سوال.سوال بیست.کنکوری.همه پایه های تحصیلی.کلیک کنید

تندخوانی ومقالات تندخوانی

نویسنده : | تاریخ : 14:47 - سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,

موانع تند خوانی

قبل از این که به فنون تندخوانی اشاره کنیم، بهتر است عادات غلطی که باعث کند خوانی می شود را بشناسید و تلاش کنید با برطرف کردن آن ها زمینه ی لازم را برای یادگیری فنون مطالعه ی سریع در خود ایجاد کنید. مطمئن باشید اگر تندخوان حرفه ای هم نشوید برطرف کردن این عادات غلط کیفیت مطالعه ی شما را افزایش می دهد و قدرت یادگیری شما را بالا می برد.
  • ترس از درک کم مطلب: بسیاری از افراد کندخوان گمان می کنند کند خواندن باعث درک بهتر می شود. اما این عقیده اشتباه است. برای ترک این عادت واژه واژه خوانی را کنار بگذارید و عبارت خوانی را جایگزین کنید. «تونی بوزان» معتقد است انسان در یک نگاه توانایی استخراج 6 کلمه و در هر ثانیه 24 کلمه را دارد!
  • خواندن با صدای بلند: بعضی ها فکر می کنند با بلند خواندن بهتر می فهمند، در حالی که این تفکر مانع تندخوانی است. ضمن اینکه مزاحمت هایی نیز برای دیگران ایجاد می کند و امکان مطالعه در مکان های عمومی مثل کتاب خوانه ها را نیز برای افراد محدود می کند. به خاطر داشته باشید که مکث کردن روی کلمات چند هجایی، برگشت به عقب و بلندخوانی سه عادت بد خواندن هستند.
  • زیرلب خوانی: زیرلب خوانی عبارت است از زمزمه ی کلمات، به طوری که صدای خواندن کلمات را در گوش خود بشنوید. حرکت دادن لب هنگام خواندن نیز حالتی از زیر لب خوانی است. این عادت غلط نیز مانع تندخوانی است. چرا که در این ساعت حداکثر سرعت مطالعه ی شما متناسب با سرعت حرف زدن است. یعنی دویست کلمه در دقیقه و حتی کمتر که سرعت خیلی پایینی است. برای مطالعه با سرعت زیاد و درک بالا باید بی صدا بخوانید. یعنی بین نگاه و مغز رابطه ی مستقیم برقرار کنید. یک تند خوان نیازی به شنیدن کلمات برای درک معنا ندارد.
  • تلفظ و تکرار کلمات در ذهن: در این حالت لب ها بی حرکت هستند و ارتعاش در گلو احساس نمی شود. ولی کلمات در ذهن تکرار می شوند. برای ترک این عادت در حین خواندن سعی کنید با مجسم کردن صحنه یا تصویر آنچه که انجام می شود ذهن خود را مشغول کنید.
·         استفاده نادرست از راهنما: انگشت گذاری یا بکار بردن انگشت، مداد یا هر وسیله دیگری اگر موجب توقف و کند خواندن شما شود نادرست است، ولی اگر سرعت حرکت انگشت زیاد شود و چشم ها تابع حرکت دست باشند، آنگاه دیگر مانع محسوب نمی شوند.
  • برگشت خوانی: برگشت خوانی، یعنی برگشتن به کلمات یا خطوط قبلی و دوباره خواندن آنها. این عادت غلط یکی از بدترین و وقت گیر ترین عادت های نامناسب در مطالعه است که باید از بین برود. برای این کار راه آسان این است که کارتی را تهیه کنید و بعد از خواندن هر پاراگراف، کارت را روی آن قرار دهید تا دوباره به آن برنگردید.
در این جا ذکر این نکته ضروری است که منظور از برگشت به عقب، بی توجهی، حواس پرتی، خیال     پردازی، ترس، خستگی یا ترکیبی از این عوامل است.
  • میدان دید محدود: یکی از موانع تندخوانی این است که با یک کانون دید محدود و بی انعطاف مطالعه کنید. چون چشمهایتان را عادت داده اید که هر بار فقط یکی، دو کلمه را ببیند. این امر سرعت شما را شدیدا کم می کند. یک خواننده ی ماهر اجازه نمی دهد چشمش بیش از یک لحظه روی چند کلمه یا نشانه مکث کند. بهترین توصیه در این زمینه این است که برای دیدن بیش از یک کلمه در هر بار باید از حرکت دادن سر جلوگیری کنید و فقط چشم های خود را حرکت دهید.
  • حرکت دادن سر در هنگام خواندن: حرکت دادن سر در هنگام خواندن به این دلیل است که فرد به چشم های خود اطمینان پیدا نمی کند و نگران است که خط را گم کند. در حالی که مانع عادت تندخوانی و موجب فشار و خستگی جسمانی می شود. برای از بین بردن این عادت غلط باید سعی کنید به جای حرکت دادن سر، میدان دید خود را افزایش دهید و فقط چشمان خود را حرکت دهید. همچنین با تمرین هایی از حرکت سرخود در هنگام خواندن جلوگیری کنید.
   

فنون تندخوانی

  • سطحی خوانی: در تندخوانی اولین قدم، سطحی خوانی برای یافتن اندیشه و منظور اصلی نویسنده است. بنابراین تمام مطالب موجود در متن مورد نظر را به جز اندیشه و نکته اصلی هر پاراگراف نادیده بگیرید. این اولین تجربه ی شما در حذف بخش بزرگی از مطالب متنی است که مطالعه می کنید. این کار را بدون هیچ گونه احساس گناهی انجام دهید و نگران نباشید. فقط از درک مقصود اصلی و نکته مورد نظر نویسنده خشنود باشید و با علاقه ادامه دهید. برای انجام بهتر این کار باید سرعت خواندن تان را افزایش دهید. فهرست مطالب را نگاه کنید. به عناوین اصلی و فرعی توجه کنید و با مرور اجمالی از اصل مطالب آن سردر بیاورید.
  • اعتماد به نفس: همان گونه که قبلا گفته شده، یکی از موانع تندخوانی برگشت به عقب و دوباره خوانی است. یک تندخوان ماهر باید اعتماد به نفس داشته باشد و به جای خواندن مطالب به دفعات، به یکبار خواندن اکتفا کند. شما باید بدانید که دوباره خوانی هیچ گونه تأثیری بر روی فهم مطلب ندارد. فقط باعث فشار آوردن به چشم ها و باعث خستگی آنها می شود.
  • افزایش میدان دید: چشم تنها وسیله برای دیدن و به عبارت دیگر یک عامل واسطه است. ما با چشم نمی خوانیم بلکه این کار را با مغزمان انجام می دهیم. چشم، تنها تصاویر را به مغز منتقل می کند، اما عمل اصلی دیدن در مغز انجام می شود. چشم اگر خوب آموزش دیده باشد می تواند چند کلمه را در آن واحد تصویر برداری و به مغز ارسال کند. مغز در مقایسه با چشم از سرعت بیشتری برخوردار است. شما باید به چشمان خود بیاموزید که به جای تک تک کلمات، مجموعه ای از کلمات را شکار کند. به این ترتیب چشم در یک سطر توقف های کمتری خواهد داشت. مرکز بینایی در مغز هم خیلی سریع و هم خیلی توانمند است، به طوری که حتی اگر بخشی از کلمه را ببیند قادر به کشف آن خواهد بود. با ممارست و تمرین می توانید وسعت دید خود را تا حد دیدن بیش از پنج کلمه در هر توقف گسترش دهید.

تمرکز

یکی از عواملی که تندخوانی را تسهیل می کند تمرکز است. ذهن شما به جای پرداختن به مطلب اصلی، به چیز دیگری معطوف می شود به عبارت دیگر دچار حواس پرتی می شود. باید با بهره گیری از تکنیک های تمرکز حواس سعی کنید افکار خود را متمرکز کنید.

نکته برداری

در تند خوانی از روش های معمولی نت برداری و یادداشت برداری استفاده نمی شود. برای اینکه بسیار وقت گیر است. ولی نکته برداری کارآمد مفید است. چرا که یک فرایند گزینشی است. در این فرآیند باید کلماتی که نوشته می شوند به حداقل برسند و فقط کلماتی یادداشت شوند که بار معنایی داشته باشند. یک واژه ی کلیدی هم خودش دارای اهمیت است و هم آن چه را که تداعی می کند.
 بنابراین یک کلمه یا یک تصویر کلیدی باید هم تداعی کننده ی مفهوم اصلی باشد و هم حجم زیادی از اطلاعات مربوط به آن را به ذهن بیاورد.
 
جهت مشاوره با آقای مهرنو با شماره 09121035797 تماس بگیرید
آیا هرگز درباره اهمیت ریتم یا آهنگ در خواندن فکر کرده اید؟

 
 

تند خوانی

آیا هرگز درباره اهمیت ریتم یا آهنگ در خواندن فکر کرده اید؟

یا چگونه می توانید با سرعت 3000تا 5000 کلمه در دقیقه مطالعه می کنند.

 از آنجا که روشهای و فنون جدید در روانشنا سی و خبرپردازی  ریشه دارند و یکی ازروش های  انها  در مواقعی که لازم باشد بر کسب اشنایی کلی ازمطالب کتاب از طریق مرور کتاب با یک سرعت فوق العاده روش تند خوانی است .

 

سرعت تقریبی :

سرعت تند  خوانی 1500تا 2000کلمه در دقیقه است

فواید

الف کامل کردن روش خواندن اجمالی و افزودن به ارزش ان  ب) مرور کردن مطالبی که قبلآ خواند ه اید ج)جانشین سازی این روش با روش مطالعه دقیق و کامل د)افزودن بر انعطاف پذیری وگسترش دامنه سرعت مطالعه

 روش

روش تند خواندن بر فن دید زدن مبتنی است . دید زدن مستلزم یک حرکت منظم و همراه با ریتم چشم بر روی صفحات است در حالی که روش خواندن اجمالی مبتنی بر یک روش انتخابی و نمونه گیری از مطالب و عبارات اساسی وکلیدی است. فن دید زدن امکان مرور کردن مطالب را به   طرز ی بسیار سریع ممکن می سازد در روش تند خواندن مستلزم یک حرکت سربع است . و عادت کردن با حرکات چشم و جرایانهای فکری باشدکه  ممکن است در ابتدابر شما نا اشنا باشد که بعد اتز تمرینات متوجه خواهید شد که هرچه روش تند خوانی را بیشتر تمرین کنید زیاد  از معانی کلمانت و عبارات کلیدی و اگاهی کسب مکنید

تمرینات

تمرینات این قسمت به شما کمک خواهند کرد تا با ایجاد یک نوع ریتم بتوانید زمانی را برای مرور کردن هر صفحه لارم  دارید کنترل کنید  در ابتدا کمی ناامید کننده  و باعث حواسپرتی شما خواهد شد ولی در اغاز تمرینات خود لازم است  مراحل پیشنهادی را با دقت تمام اجرا کنید.  برای تمرین های نخستین دید زنی کتابی را که می خواهید بخوانید به طور باز بر روی یک میز قرار دهید از انگشتان نشان دست چپ خو د  به عنوان یک راهنما استفادهدکنید و با چشم سر انگست خود را دنبال کنید

 

 

ریتم یک ثانیه ای -ریتم کار خود را انتخاب کنید  به یک ساعت دیواری که دارای ثانیه شمار است نگاه کنید و یک ریتم تک شماراهای انتخاب کنید و یک تک شمارهای در هر ثانیه انتخاب کنید ب)خواندن -با شماره ادا ادا به خواندن مطالب بپردازید این کار را برای 50 صفه ادامه دهید با دست دیگر صفحات را ورق بزنید  ت) میزان درک مطالب خود را ارزشیابی کنید انتظار زیادی نداشته باشید ولی واقعا هیچ چیز حتی چند کلمه ای با یک اشنایی خیلی سطحی نصیبتان نشد  پس در ابتدا به روش کار عادت کنید زیاد نگران درک مطلب نباشید.

2)ریتم  دو ثانیه ای الف )ریتم کار خود را وارسی کنید این بار رتیم دو ثانیه ای را انتخاب کنید  بازهم به ثانیه شما ساعت نگاه کنید و بهمین طریق برای خود بشمارید 2و1و2و1تا دو ثانیه

ب)بخوانید پ)ریتم کار خود را وارسی کنید ت)میزان درک مطلب خود را ارزشیابی کنید یعنی این با ر چقدر مطلب دستگیرتان شد ایا چیزی از نامها و تاریخها  تصویرها و کلمات درشت را فهمیده اید

ریتم چهار ثانیه ای

الف)ریتم کار خود را انتخاب کنید  با شمردن 1و2و3و4 -1و2و3و4 تا دوازده ثانیه را به کار ببرید

ب) بخوانید  این بار ریتم هر صفحه چهار ثانیه ای  حدود شصت صفحه را بخوانید  و در این روش علاوه بر حرکت دادن انگشت از وسط صفحه  به طور عمودی الگو های دیگر را هم بکار ببرید

پ)ریتم کار خود را وارسی کنید

ت)میزان درک مطلب خود را ارزشیابی کنید هنوز هم چیزی د ستگیرتان نشده است ؟اگر شده چه مقدار کدام یک الگوهای فوق بای شما مفید تر است

4)ریتم شش ثانیه ای 

5)ریتم ده ثانیهای

پس از تمرینات فوق باید به تند خوانی مطالب دشوار تر و کتابهابی درسی و مطالب خواندنی می پردازیم   که اغلب لازم است که شما برای خواندن مطلب دشوارتر از سرعت مطالعه بکاهید بخصوص اگر مطالب کتاب یا مجله  و غیره را قبلا نخوانده باشید  برای تند خوانی این گونه مطالب باید  مثل خواندن مطالب ساده عمل کنید  ولی ریتم های ده ثانیه ای و پانزده ثانیه ای و بیست ثانیه ای را به هیچ عنوان  استفاده نکنید

1-ریتم ده ثانیه ای 2- ریتم پانزده ثانیه ای 3- ریتم بیست ثانیه ای

پس  الف ) ریتم کار خود را انتخاب کنید  ب)بخو انید  پ)ریتم کار خود را انتخاب کنید  ت) میزان درک مطلب خو درا ارزشایب یکنید

چکیده

 روش دید زدن اساسی ترین فن تند خواندن است  این فن عبارت است از مرور سریع مطلب ان را می توان یک جریان  موزون حرکت چشم و ذهن از روی مطلب یا سطور دانست  هدف این کار کسب یک احساس کلی نسبت به مطالب و معانی است این مهارت را می توان از  طریق ایجاد یک احساس  کلی نسبت به مطالب و معانی  است  اگر چه در ابتدا ی کار برد این یک فن مطالعه  استفاده از یک راهنما مانند نگشت نشان  دست چپ   یا راست تو صیه می شود

 

هدف  این  است که خوانند ه از نظر ذهنی خود را با این فن عادت دهد و به طور ذهنی از یکی از این الگوها متابعت کند و برای این کار و جهت تسلط یافتن مهارت دید زنی تمربنات فراوان لازم است

تکنیک های تندخوانی

 

تکنیک های تندخوانی

با بکار بستن نکات زیر مهارت تند خوانی را در خود تقویت کنید:۱-  مکثــها و توقفهای چشمان خود را حین مطالعه سطور کــاهش دهید. این همان تمرکزهای لحظه ای بروی حروف و واژه ها اسـت. مـا  هنگام خواندن هر یک از سطرهای یک مـتـن چشمان خود را بصورت جهشی بسمت جلو حرکت می دهیم اکنون هر میزان که ما این  کثـها و جهشــها را کـاهش دهیـم سـرعـت خـوانــدنمان نیز افزایش می یابد.
تـــعداد این توقفها معمولا در افراد کند خوان به
۷ بار در هر سطر میرسد اما شما میتوانید این تعداد مکث را به ۳ بار در هر سطر کاهش دهید.
نکته:هنگام مطالعه چشمان خود را در طول سطور حرکت دهید و نه سر خود را.
نکته: برای کاهش مکث ها و توقفها میبایست حوزه دید خود را افزایش دهید. برای این منظور شما باید سعی کنید تا تصاویر واقع در گوشه چشمان خود را بدون اینکه بطور مستقیم به آنها نگاه کنید،ببینید.


 

نکته:اجازه ندهید حین مطالعه دیدتان دچار سرگردانی گردد.

۲- واژه ها را گروه بندی کنید. ما دیگر آموخته ایم که چگونه حروف را با یکدیگر ترکیب کرده و کلمات را خوانده و درک کنیم. اکنون باید بیاموزیم که دسته ای از کلمات را با یکدیگر ترکیب کرده و یک جمله  را در آن واحد بخوانیم. و در قدم بعدی باید بیاموزیم که چگونه جملات را دسته بندی کرده و مفهوم کلی یک پاراگراف را استخراج کنیم.
نکته: ثابت شده که دسته بندی واژه ها قوه ادراک و فهم را افزایش میدهد. بطور کلی مفهوم را آسانتر میتوان از یک دسته واژه استخراج کرد تا از کلمات منفرد و حتی حروف تک.

۳- هیچگاه به عقب باز نگردید. اغلب افراد عادت کرده اند هنگام مطالعه به عقب بازگشته و واژه ها و یا قسمتهایی از متن را که بدرستی متوجه نشده اند را بازخوانی کنند. این کار فقط از سرعت خواندن شما میکاهد. شما میتوانید با مطالعه تکمیلی قسمتهایی که بدرستی متوجه نشده اید را  درک کنید. شاید با خودتان بگویید که این باز خوانی مجدد هم زمانبر است. اما باز گشت  مکرر به عقب برای بازخوانی قسمتهای درک نشده به مراتب وقت گیر تر از مطالعه مجدد یک مطلب به روش تند خوانی ست.

۴- هدفمند مطالعه کنید. هدف خود را از مطالعه هر مطلبی از پیش تعیین کنید. که چه نوع اطلاعاتی را میخواهید کسب کنید. این کار سبب میگردد تا شما اطلاعات غیر ضروری و حاشیه ای را  در فرایند مطالعه حذف کنید.

۵- فقط کلمات و مفاهیم کلیدی را مطالعه کنید. ما برای نگاشتن مطالب ناگزیریم پاره ای دستورات نوشتاری و ساختار صحیح جملات را  رعایت کنیم. اما هنگام خواندن نه.۴۰ تا ۶۰ درصد کل یک متن از واژه ها و حروف بی اهمیت و غیر ضروری (البته برای درک آن) تشکیل یافته است. مانند حروف ربط مانند"و" و  "یا". بیاموزید تنها اسمها و افعال را بخوانید. نکات و مفاهیم اصلی یک پاراگراف را یافته و آن را در ذهن بسپارید و جزئیات خارج از موضوع اصلی را حذف کنید.

۶- با صدای بلند مطالعه نکنید. سرعت ادا کردن و صحبت کردن بسیار کمتر از ظرفیت یادگیری و مطالعه شماست. در فرایند مطالعه میبایست فقط چشمها و مغز درگیر باشند. سرعت قوه بینایی شما بسیار بیشتر از سرعت تکلم شماست. بنابراین از تلفظ حروف و واژه ها حین مطالعه خودداری کنید. اما مسئله اصوات به همین جا ختم نیمشود. ما حین خواندن  در ذهن خود نیز اصوات مرتبط با حروف و واژه ها را بیان میکنیم. این همان ندای درون شماست زمانی که به اصطلاح در دلتان مطلبی را میخوانید. یعنی ما پس از دیدن یک کلمه صبر میکنیم تا صدای مرتبط با آن کلمه (تلفظ) در ذهنمان کامل شود سپس به سراغ  کلمه بعدی میرویم. این عادت نیز سرعت مطالعه شما را کاهش میدهد. به یاد داشته باشید که حذف  کامل این صداها در مغز و ذهن غیر ممکن است اما میتوان آنها را به حداقل رساند.

۷- در محیط مطالعه خود هر عاملی که موجب پرت شدن حواس شما میگردد را حذف کنید.

۸-هر میزان که شما با واژگان و اصطلاحات یک زبان آشنا تر  و مانوس تر باشید درک بهتری نیز از متون نگاشته شده به آن زبان خواهید داشت. بنابراین تا میتوانید واژه و اصطلاح جدید بیاموزید.

۹- تمرین کنید، تمرین کنید. تا میتوانید تند خوانی را تمرین کنید. تند خوانی نیز همچون سایر مهارتها نیاز به ممارست دارد.

۱۰- تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید. بدین مفهوم که در حین خواندن مطلبی در آن واحد به چیز دیگری فکر نکنید.

منبع : سايت نرم افزار جعبه لايتنر ماندگار



نظرات شما عزیزان:

مهرداد
ساعت1:30---2 دی 1392
عالی است
پاسخ: سلام ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

آخرین مطالب

» تاریخ کنکورهای ۱۳۹۹ مشخص شد... ( 1399/02/19 )
» اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درخصوص تغيير تاريخ برگزاري ازمونهاي کارشناسي ارشد ناپيوسته و دکتري 99 ( 1399/02/09 )
» تاریخ دریافت کارت شرکت در کنکور 97+زمان اعلام نتیجه کنکور 97 ( 1397/01/06 )
» سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی سال 1396 ( 1396/05/18 )
» کانال تلگرامی سوال بیست ( 1453/04/21 )
» دیکشنری دانشجو ( 1396/04/21 )
» دانلود رایگان تحقیق پروژه آمار و مدلسازی ( 1395/01/16 )
» دانلود تحقیق پروژه آمار دبیرستان ( 1395/01/16 )
» دانلود پروژه درس آمار و مدلسازی سال دوم و سوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار و مدلسازی سال سوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار سال دوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار رایگان پروژه آمار سال دوم ریاضی ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار دانلود تحقیق آمار ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار و مدلسازی دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار سوم دبیرستان آمار و مدلسازی ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار ( 1395/01/16 )
» جزوه فیزیک ۳ رشته ریاضی ( 1396/01/15 )
» نرم افزار اندروید دین و زندگی کنکور ( 1395/12/05 )
» اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص تمديد مهلت ثبت نام در آزمون سراسري سال 1396 ( 1395/11/28 )
» زمان ثبت نام کنکور سراسری 96 ( 1395/11/04 )
» فهرست منابع سوالات ازمون سراسري سال 1396 بعلاوه حذفيات منابع ( 1395/09/17 )
» سوالات کنکور شیمی ۲ و ۳ به تفکیک فصل ها با پاسخ (۹۳-۸۵) ( 1395/09/14 )
» جدول برنامه زماني آزمونهاي سال 1396 سازمان سنجش ( 1395/08/10 )
» اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درباره ميزان و نحوه تاثير سوابق تحصيلي در ازمون سراسري سال 1396 ( 1395/07/10 )
» لغات رمزگذاری شده زبان انگلیسی ویژه آزمون ها ( 1395/06/20 )
» اطلاعیه جدید سازمان سنجش ( 1395/05/28 )
» خبرهای فوری از کنکور95 ( 1395/05/23 )
» اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری 95 ( 1395/05/20 )
» نفرات برتر کنکور 95+دفترچه انتخاب رشته+هشدار سازمان سنجش ( 1395/05/19 )
» کنکور حذف می شود یا خیر؟کنکور برای رشته های پر رقابت تا ۶ سال آینده حذف نمی شود ( 1395/05/02 )
» سوالات و کلید اولیه کنکور 95 ( 1395/04/31 )
» دانلود جزوه خلاصه و چکیده تکنیک های کنکوری درس دین و زندگی ( 1395/03/30 )
» مجموعه جزوات و سوالات نهایی با پاسخ درس جبر و احتمال ( 1395/02/12 )
» جزوه آموزشی و کنکوری درس آمار و مدل سازی ( 1395/01/17 )
» قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در کنکور سراسری ابطال شد ( 1394/11/20 )
» کنکور 95(آخرین خبر) ( 1394/11/19 )
» دهه ی فجر گرامی باد ( 1394/11/15 )
» مجموعه سوالات تشریحی فیزیک سوم متوسطه با پاسخ ( 1394/10/27 )
» دانلود نمونه سوالات شیمی اول – دوم – سوم و چهارم دبیرستان ( 1394/10/20 )
» تعرفه ثبت نام دريافتي از داوطلبان کنکور 95 ( 1394/09/04 )
» بودجه بندی سوالات کنکور تمام دروس رشته تجربی از سال ۸۸ تا ۹۴ ( 1394/09/04 )
» نرم افزار درصدیاب کنکور سراسری ( 1394/08/05 )
» محرم ( 1394/07/21 )
» تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95 و 96 سراسری چگونه خواهد بود؟ ( 1394/07/01 )
» خداوند می بیند(تلنگر) ( 1394/07/01 )
» اسامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1394 دبیرستان شهید رجایی تودشک ( 1394/06/23 )
» نتیجه نهایی آزمون سراسری 94 ( 1394/06/18 )